Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Monday 20 February 2012

Majlis Perkahwinan 28 januari 2012






Salam ... hari ini kumpulan Gendang Silat Lela Rentaka akan menghadiri majlis perkahwinan abang kepada seorang ahlinya sendiri ( nizam) yang dilangsungkan di Tanjong Bidara Parit Perak.
Seperti kebiasaan , kami memulakan perjalanan seawal jam 9 pagi dan terus minum pagi di pekan parit. Senang bertolak awal, tidak tergopoh gapah nanti, ada yang menaiki kereta dan beberapa orang lagi berkonvoi menaiki motosikal.

Jam 12.45 tengah hari kami tiba di perkarangan rumah pengantin. Sementara menunggu ketibaan pengantin dari rombongan lelaki, kami memainkan beberapa irama muzik rakyat . Ternyata ramai yang memahami konsep hiburan tradisional di sana. Kami pun gembira melihat mereka terhibur.

1.45 ketibaan pengantin lelaki, disambut dengan tari sembah oleh pasangan pesilat dari pertubuhan Seni Silat Terlak Lintau & Kuntau Jawa Negeri Perak dan iringan muzik dari kumpulan gendang Silat Lela Rentaka.


Alhamdulilah majlis tersebut berjalan dengan lancar dan kami bersiap untuk pulang pada jam 3 petang memandangkan cuaca juga tidak begitu baik. Terima kasih kepada tuan rumah yang menerima kedatangan kami dengan mesranya. Semoga bersua kembali... assalamualaikum....


0 comments:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP